Viktångest

publicerat i Allmänt;
Nu går vi in i vecka 25 imorgon. Jag har redan gått upp 7kilo och fått en del vätska i kroppen. Låren nuddar varandra i mitten och inga kläder verkar passa längre. Och jag hatar det! 
Jag vill verkligen ha ett barn och är oerhört tacksam att vi snart kommer bli föräldrar igen men missförstå mig rätt jag hatar att vara gravid. Jag hatar att gå upp i vikt och inte kunna påverka hur min kropp förändras. Jag har en konstant känsla av obehag. Jag avskyr att inte känna mig som mig själv, att inte kunna göra det jag brukar pga av samandragningar, smärta i rygg och höfter och tröttheten. Jag hatar att jag har sån ångest över mat. 
Jag tycker att ALLA andra är super vackra när dem är gravida och bryr mig inte det minsta hur mycket någon annan väger eller hur stora/små dem än må vara men jag avskyr mig själv. Jag hatar att se mig i spegeln. 
Jag tror att det är fler som känner som jag. Därför vill jag bara en gång för alla sätta upp några fina regler när det kommer till iallfall min graviditet.
Vad du INTE ska säga.
Påpeka inte att jag gått upp i vikt.
Påpeka inte att jag ser svullen ut.
Du behöver inte ens nämna att -oj nu syns det allt att du har en mage (jag veet!) 
Att använda uttryck som hej tjockis eller här kommer tjockisen är ALDRIG okej!! Jag vet att ni inte menar något illa men jag tar ändå illa upp. 
Stå inte och glo på min mage!
Kommentera inte vad jag äter, tack! 

 Ni kanske hajar grejen. Bara för att jag är gravid och kroppen förändras (uppenbarligen) behöver man inte påpeka det. Punkt! 


Kommentera inlägget här :